Aerograf modelarski Ultra Solo [v2.0] LIFT

  • szt.
  • Cena netto: 280,49 zł / szt. 345,00 zł / szt.
  • Niedostępny

Harder&Steenbeck postanowił zastąpić klasyczną Ultrę nowym modelem 2024. Stary model został wycofany z produkcji. Niestety w naszym magazynie we Wrocławiu już ich nie ma, ale zostało nam kilka sztuk na magazynie Amazona, poniżej link pod którym możesz zamówić towar:

2W1:

https://www.amazon.pl/sp?ie=UTF8&seller=A7GQDT28L5MQP&isAmazonFulfilled=1&asin=B0090ZD6WA&ref_=olp_merch_name_3

SOLO:

https://www.amazon.pl/sp?ie=UTF8&seller=A7GQDT28L5MQP&isAmazonFulfilled=1&asin=B003Z86QCK&ref_=olp_merch_name_6

 

Opis aerografu Harder&Steenbeck Ultra Solo

Konstrukcja aerografu Ultra jest bardzo prosta, ilość elementów ruchomych jest ograniczona do minimum. Nie ma tu regulacji plamki maksymalnej,\ czy ciśnienia. Jedyny element regulacyjny to spust, nim kontrolujemy ilości farby i powietrza, co sprawia że jest to niezawodna prosta konstrukcja.

 

Zbiornik jest wtykany, ale mimo tego mocowanie jest mocne i stabilne.

Producent dodaje szybkozłącze męskie 2,7mm, ale jeżeli posiadasz klasyczny przewód to po odkręceniu tego złącza pod spodem znajduje się gwint 1/8”.

Skład opakowania:

  • Aerograf Ultra z dyszą 0,2mm i iglicą v2.0 oraz zbiornikiem 2ml
  • Opakowanie z pustymi miejscami na dodatkowe akcesoria

 

v2.0 jest to oznaczenie nowych iglic wykonanych z twardszej stali. 

 

Rozbudowa i dodatkowe akcesoria

 

Niestety w zestawie nie ma pokrywki do zbiorniczka, ale jest tak ukształtowany że po zalaniu go do połowy, ciężko jest z niego wylać farbę, jeżeli jednak nie malujemy płaskiej powierzchni może się przydać, do tego podczas dłuższej pracy zapobiega wysychaniu farby.

 

Oprócz standardowej dyszy 0,2 możemy zastosować 0,15mm, 0,4mm i 0,6mm. W przypadku dyszy 0,2 i 0,15 korpus dyszy jest ten sam, 0,4 i 0,6 wymaga korpusów z większymi otworami.

Każdy korpus, dysze i iglice są odpowiednio oznaczone.

Mamy na nich nacięte rowki, dysze i iglice mają taką ilość nacięć jaka jest wielkość dyszy.

W akcesoriach znajdziesz całe zestawy umożliwiające konwersję. 

 

To nie wszystko, dzięki standaryzacji jaką zastosował Harder&Steenbeck możemy zrobić z Ultry „prawie” Evolution lub Infinity,

 

W Ultrze korpus dyszy był jednolity, czyli nie nie dało się malować z tzw „iglicą na wierzchu”, ale teraz już jest dzielony, jednak nadal możemy zastosować korpus dyszy o Evlution.

Idąc dalej, możemy zastosować korpus dyszy od Infinity i wówczas nie musimy męczyć się w ciągłe przykręcanie i odkręcanie osłony iglicy, mamy wąsy dystansowe, które nie tylko chronią naszą iglicę przed niepożądanym uszkodzeniem ale dają nam również możliwość łatwego usunięcia zaschniętej farby, bez obaw że się skaleczymy.

Możemy także w łatwy sposób mieszać farbę, zatykając przepływ powietrza.

W standardowym korpusie jest to nie możliwe, chyba że zastosujemy specjalną zatyczkę.

 

Jak on maluje?

Przed przystąpieniem do pracy z aerografem zobacz koniecznie poniższy film:

 

Najcieńszą plamkę udało mi się uzyskać 0,1mm, a największą przy w mirę dobrym kryciu 2,5cm. dla dyszy 0,2mm.

Oczywiście wszystko zależy od farby i ciśnienia ale możemy przyjąć że +-10% tych wielkości powinniście być w stanie uzyskać swoimi farbami.

 

Jak wyczyścić naszą Ultrę, jak wymienić uszczelkę wewnętrzną, jak uzyskać ultrą cienkie linie, tego wszystkiego dowiesz się z powyższego filmu. 

 

Proszę pamiętajcie że aerograf to urządzenia precyzyjne i delikatne i takiego podejścia również wymaga.

 

 

# aerograf modelarski,

# aerograf do zaprawek,

# aerograf do malowania farbami akrylowymi,

# aerograf do malowania farbami solwentowymi,

# aerograf do nauki,

# aerograf do bazy samochodowej,

# aerograf do zdobienia,