Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania

1.       Aerografy usterki:

1.1.    Aerograf pluje farbą – przyczyn może być kilka poniżej zostały przedstawione w kolejności najczęściej występujących:

  1.1.1.  Zatkana dysza – nawet najmniejsza drobina może zaburzyć przepływ farby

  1.1.2. Zbyt gęsta farba – większość producentów farb dostosowuje ich gęstość do dyszy 0,5mm, w związku z tym do mniejszych dysz należy stosować rozpuszczalnik. Dysze poniżej 0,2mm wymagają rozcieńczenia powyżej 100%.

  1.1.3. Zakrzywiony koniec iglicy – należy wymienić iglicę.

  1.1.4. Uszkodzona dysza (pęknięta lub uszczerbiona)  – należy wymienić dyszę.

1.2.    Spust ciężko pracuje – należy sprawdzić w kolejności czy:

  1.2.1.  Nie został obrócony podczas montażu, płaska część powinna być od strony zbiorniczka, nie dotyczy aerografów z okrągłym spustem

  1.2.2. Śruba regulacyjna siłę docisku spustu zbyt mocno dokręcona

  1.2.3.  Śruba regulacyjna zaworka zbyt mocno dokręcona.

  1.2.4. Popychacz zaworka zacina się w uszczelce – należy przesmarować popychacz lubrykantem.

1.3.    Aerograf Infinity nowy, po wlaniu farby bąbelkuje, farba chlapie – proszę ściągnąć z korpusu duszy owalną tuleję zabezpieczającą i założyć w to miejsce regulator z dwoma „wąsikami”.  UWAGA!!! Podczas tej operacji radzimy pociągnąć spust maksymalnie do tyłu tak aby schowała się iglica.

1.4.    Nowy Aerograf Badger 100 nie pryska farbą przez przód tylko przez zbiornik – należy ściągnąć owalną nasadkę zabezpieczającą z aerografu, znajduję się ona na dyszy.

1.5.    Farba dostaje się do zaworka – uszkodzeniu uległa uszczelka wewnętrzna, należy ją wymienić. Przyczyną mogło być siłowe wyciąganie zaklejonej farbą iglicy. UWAGA!!! W aerografach Badger  wymiana tej uszczelki możliwa jest tylko w fabryce.

1.6.    Po zostawieniu aerografu w rozpuszczalniku uszkodziły się wszystkie uszczelki, czy podlega to gwarancji – Niestety nie, ponieważ aerografu NIE NALEŻY moczyć w całości w rozpuszczalniku. Jeżeli aerograf został tak zaniedbany, że wymagał moczenia w celu dokładnego wyczyszczenia wówczas należy wyciągnąć wszystkie uszczelki. Jednak nigdy nie należy moczyć zaworka i nie należy stosować rozpuszczalnik NITRO i ACETONU!!!

1.7.    Powierzchnia aerografu odbarwiła się po moczeniu w rozpuszczalniki czy podlega to gwarancji – Niestety nie, ponieważ nie należy moczyć aerografu w rozpuszczalniku a w szczególności  NITRO i ACETONIE, są to „klejące” rozpuszczalniki powodujące powstawanie bardzo cienkiej warstwy do której przylepia się brud, w tym przypadku resztki farby. Usunięcie takiej powłoki jest bardzo problematyczne i wymaga profesjonalnych środków poleskich, w takim przypadku radzimy odesłać aerograf do serwisu w celu odnowienia powierzchni.

2.       Kompresory:

2.1.    Czy do aerografu potrzebny jest kompresor – Tak, aby aerograf działał niezbędny jest kompresor wraz z przewodem ciśnieniowym.

2.2.    Jaki kompresor wybrać dla początkującego – ogólnie polecamy kompresory z butlą, wówczas kompresor zapewnia stałe ciśnienie, niezbędny jest również reduktor na którym ustawimy wymagane ciśnienie.

2.3.    Jakie powinienem ustawić ciśnienie na kompresorze – minimalne ciśnienie to 1Bar, zalecane 2-3bary, maksymalne 4bar.

2.4.    Mój kompresor bardzo szybko się grzeje i pracuje dłużej niż zwykle – najprawdopodobniej zatkał się filtr powietrza zasysanego. Należy go wymienić.

2.5.    Kompresor pluje olejem – przyczyn może być klika:

2.5.1.  Zatkany filtr powietrza zasysanego powoduje, że kompresor nie ma skąd zaciągnąć powietrza przez co w zbiorniku robi się podciśnienie i zamiast powietrza zasysany jest olej. Objaw ten jest bardzo niebezpieczny ponieważ może doprowadzić do zatarcia sinika. Należy niezwłocznie wymienić filtr powietrza.

2.5.2. Zbyt duży poziom oleju. Należy odlać nadmiar.

2.5.3. Kompresor został przechylony i olej dostał się do zaworków powietrznych. W takiej sytuacji niezbędna jest naprawa serwisowa.

2.5.4. Jeżeli w filtrze zbiera się niewielka ilość oleje, lecz nie dostaje się do przewodu, to nie należy się tym przejmować. Podczas pracy powstaje mgła olejowa, której drobna część przedostaje się wraz z powietrzem do zbiornika wyrównawczego. Jeżeli jednak w wietrz zbiera się znaczna ilość oleju wówczas należy skontaktować się z serwisem.

2.6.    Kompresor pluje wodą – należy spuścić wodę z filtra, każdy filtr ma w dolnej części pokrętło lub zawór spustowy. Jeżeli filtr nie nadąża z separacją wody, wówczas oznacza to, że w zbiorniku nagromadziła się jej znaczna ilość. W takim przypadku należy skorzystać z zaworu spustowego na zbiorniku. W kompresorach bezobsługowych znajduje się ona zazwyczaj od spodu butli, w kompresorach olejowych zazwyczaj występuje w postaci „kranika na butli”. Przed przystąpienie do tej operacji prosimy o zapoznanie się z instrukcją.

3.       Farby 1-Shot:

3.1.    Czy można stosować te farby do aerografu – tak, ale należy je mocno rozcieńczyć.

3.2.    Czy niezbędny jest utwardzacz do tych farb – nie, są one samo schnące, choć do pełnego utwardzenia wymagają 48h, po tym czasie są nie do zdarcia. Utwardzacz stosuje się w celu przyspieszenia schnięcia.

3.3.    Czy można je pokryć lakierem bezbarwnym  - tak, leczy należy zachować poniższą procedurę, ponieważ emalie gryzą się z akrylem:

3.3.1. Należy odczekać 48h można dodać utwardzacza i wysuszyć w kabinie lakierniczej, wówczas czas schnięcia skraca się do kilku godzin.

3.3.2.  Następnie należy natrysnąć bardzo cienką 1 warstwę klaru i odczekać do pełnego wyschnięcia

3.3.3.  Po wyschnięciu dopiero można nakładać kolejne warstwy, pierwszą warstwę można zmatować w celu uzyskania lepszej przyczepności.

4.       Zamówienia:

4.1.    W piatek złożyłem zamówienie i zrobiłem przelew. W sobote przelew został zaksięgowany i do teraz w statusie zamówienia pisze nie opłacono. Dlaczego? - Pracujemy od poniedziałku do piątku, przelewy księgujemy o godzinie 11.00, aktualizacja w systemie do 24h.

4.2     Po otwarciu przesyłki okazało się, że towar jest uszkodzony, niestety nie sprawdziłem stanu przy kurierze, co teraz? – należy niezwłocznie zadzwonić do najbliższego oddziału przewoźnika i poprosić o przyjazd kuriera w celu sporządzenia protokołu szkody. Protokół należy odesłać nam, cała procedura trwa  3-6 miesięcy, ale 90% wniosków jest pozytywnie rozpatrywanych. Towar wymieniamy od razu tylko jeżeli protokół został spisany w dniu dostawy, w pozostałych przypadkach czekamy na decyzję ubezpieczyciela.