Dofinansowanie

Porady dla ubiegających się o dofinansowanie

W związku z licznymi zamówieniami na dotacje uprzejmi prosimy o zapoznanie się z poniższymi poradami.

1.       Przed złożeniem wniosku prosimy o przesłanie listy wymaganych towarów.  Prześlemy Państwu rozliczenie, które można złożyć wraz z wnioskiem. Unikniemy w ten sposób rozbieżności w nazewnictwie i będziemy mogli zablokować ceny na kilka miesięcy.

2.       Jeżeli wybierają Państwo jeden model danej firmy, wówczas na wniosku radzimy wpisać nazwę ogólną np.: „Aerograf Iwata” zamiast „Aerograf Iwata serii Eclipse HP-BCS 0,5mm” dodatkowy człon może skomplikować sprawę gdy przed samym dofinansowaniem zmienicie Państwo zdanie odnośnie modelu z BCS na CS, a jedna literka dla niektórych urzędników stanowi barię nie do przejścia.

3.        Jeżeli urzędnicy nie zgadzają się na dofinansowanie drobnych elementów typu złącza, pędzle, kredki. Najlepszym rozwiązaniem jest złożenie wszystkiego w jeden zestaw, najlepiej z aerografem i kompresorem. Jednak wcześniej musimy ustalić nazwę zestawu, najbardziej uniwersalna nazwa to „Zestaw do aerografii” dalszy człon możemy dodać już na fakturze.

4.       Co najmniej 2 tygodnie przed ostateczny terminem dokonania zakupu prosimy o przesłanie informacji o procesie realizacji zamówienia, jeżeli wśród zamawianych towarów są towary z 10-cio dniowym terminem realizacji.

 

Niestety niekompetencja polskich urzędników bywa tak przerażające, że zmuszeni jesteśmy przedstawić kilka najczęściej spotykanych absurdów, których radzimy unikać.

1.       Jeżeli urzędnik zażąda od Państwa 2 dowodów zakupu na ten sam towar np. faktury i paragonu to jest to równoznaczne z podwójną sprzedażą. Jedynie możemy wystawić paragon a następnie na jego podstawie fakturę lecz wówczas paragon zostaje u sprzedającego jako załącznik do kopii faktury dla urzędu skarbowego. Reguluje to ustawa o rachunkowości.

2.       Jeżeli zmierzacie Państwo płacić gotówką to proszę zapytać ile pieczątek „ZAPŁACONO GOTÓWKĄ” i podpisów musi być na fakturze. Normalnie według polskiego prawa wystarczy napis „zapłacona gotówką” , a faktura nie musi być podpisana. Jednak standardowo na naszych dokumentach jest 1 opis sposobu płatność, 1 pieczątka i 1 podpis. Ekstremalny przypadek próby utrudnienia życia naszemu klientowi to zażądanie na jednej fakturze 3 pieczątek i 3 podpisów + KP z 2 pieczątkami i 2 podpisami.

3.       Jeżeli zamierzacie płacić Państwo przelewem, proszę upewnić się, że dany urząd akceptuje taką formę płatności. Bywa, że urzędnicy nie akceptują potwierdzenia przelewu jako prawomocny dowód płatności.

 

 

Życzymy powodzenia w nierównej walce, a zwycięzców nagrodzimy gratisami.

Zespół Fine-Art.